Första veckan gjord, inne på andra

Nu har jag varit här i England i två veckor och den första veckan med lektioner är förbi mig. Nu är jag inne på den andra veckan och det är så intressanta lektioner och väldigt intressant att se hur de undervisar här i England.
Det har varit skönt att lektionerna har börjat och väldigt spännande har det varit. Under dagarna har jag bara haft 1-2 lektioner per dag, vilket är väldigt annorlunda från Sverige.
Under lektionerna blir det mycket att vi diskterar olika saker som vi läst om, vilket jag tycker är olikt från Sverige för man får inte riktigt samma chans att diskutera som man får göra under lektionerna här i England.
Självklart är man nervös över att diskutera eftersom man ska diskutera på engelska men efter ett tag så kommer man in i att prata engelska och då känns det bättre. Sedan förstår dem att man inte är super bra på att prata engelska eftersom det inte är vårt första språk. Man får liksom göra sitt bästa och hoppas att de förstår vad man vill säga. ;)

 

Kommentera här: